PT. De Nature Group -- Tahukah anda bahawa skrining tumbuh-tumbuhan herba anti-HIV tropika kebanyakannya dilakukan di negara maju seperti Amerika Serikat atau Eropa. Tidak mahu kalah dari negara-negara AS dan Eropa sekarang China juga menyaring 5.000 spesies tanaman ubatan dan hanya mengeluarkan kira-kira 90 spesies yang menunjukkan aktiviti anti-HIV atau hanya kira-kira 13 peratus, termasuk tumbuhan cengkuduSehingga kini rawatan HIV / AIDS telah bergantung kepada ART (Terapi antiretroviral yang sangat aktif), yang diperkenalkan pada tahun 1996, yang merangkumi gabungan tiga ubat kimia yang diperolehi dari sekurang-kurangnya dua jenis agen antiretroviral. 
  • Acemannan, yang merupakan polysaccharide asetilasi dari lidah buaya (aloe vera) yang telah dikaji oleh makmal di Amerika dan di Kanada, menjadi antitumor, immunostimulant, dan antiviral. 
  • Lactone diterpenoid yang terdapat di pahit sambilata (andrographis paniculata) boleh menghalang pertumbuhan virus HIV-1 dan HIV-2 dan dipatenkan di Bastro University di bawah nama AndroVir.
  • Penyelidikan pada ekstrak meniran (phyllanthus niruri) berfungsi sebagai anti-virus dan immunostimulator (perangsang imun) pada orang dengan HIV / AIDS.
  • Ekstrak buah cengkudu (morinda citrifolia) telah dipatenkan oleh beberapa penyelidik di negara maju sebagai ubat HIV / AIDS, anti-infeksi dan antikanker.
  • Ekstrak Bratawali (tinospora cordifolia) boleh mengurangkan gejala yang berlaku dalam jangkitan HIV seperti loya, muntah, anoreksia dan kelemahan.
  • Ekstrak jambu (psidium guajava) sebagai perencat virus HIV dan mengurangkan kesan sampingan penghidap HIV, seperti cirit-birit.
Bacaan Yang Disyorkan : Noni Herbs Farmasi
RAWATAN HIV DENGAN NONI BUAH CENGKUDU
BUAH CENGKUDU SUPER FAEDAH

RAWATAN HIV DENGAN CENGKUDU 

HAART menstabilkan gejala dan meningkatkan survival pesakit antara 4-12 tahun, tetapi tidak menyembuhkan pesakit dari HIV dan boleh berulang selepas rawatan telah dihentikan. "Oleh itu, pesakit HIV memerlukan ubat-ubatan alternatif dan ubat-ubatan herba yang berpotensi perlu diterokai secara berterusan. Walaupun Herba tidak menyembuhkan HIV AIDS, anda yakin sepenuhnya bahawa Herba dapat menjadikan kehidupan anda lebih sihat.

cengkudu adalah "ratu buah tropika atau queen of hearts". cengkudu mempunyai reputasi buah super. Buah cengkudu mengandungi lebih daripada 150 jenis nutrien seperti saloronin, enzim aktif, beta-karoten, besi, magnesium, zink, yodium, fosforus, tembaga, kromium, mangan, sulfat, natrium, kalium, selenium, germanium dan molibdenum. cengkudu membantu mengawal pengeluaran hormon dalam tubuh manusia. Digunakan lebih daripada 2000 tahun sebagai ubat herba Polinesia. Sejak tahun 1996, ia telah dijual secara meluas di Amerika Syarikat sebagai ubat umum untuk pelbagai masalah kesihatan termasuk kanser, kencing manis, HIV / AIDS, gastritis, hipertensi, jangkitan, kemurungan, dan keletihan kronik. Kajian itu melaporkan kes-kes hepatotoxicity akut selepas penggunaan minuman tenaga yang mengandungi cengkudu.

cengkudu mengandungi pelbagai vitamin, mineral dan nutrien penting yang mengandungi Vitamin B1 (thiamine), Vitamin B2 (riboflavin), Vitamin B3 (niacin), Vitamin B5 (asid pantothenic), Vitamin B6, Vitamin B12, Vitamin C- alfa dan cefo (E) Ia mengandungi mineral seperti kalsium, potassium, magnesium, besi dan fosforus.Ia merupakan sumber biotin dan asid folik. Pusat Penyelidikan Produk Asli Negara di Universiti Mississippi menyatakan bahawa cengkudu juga mengandungi bahan kimia semulajadi dan sekumpulan antioksidan seperti quercetin, vanillin, pinorezolol, procreonoline, isopereol, campferolone, campopol scopoletin

15 Faedah Luar Biasa Buah cengkudu Untuk HIV AIDS
Sebelum ini beberapa penyakit ini adalah perkara biasa dan tidak terlalu berbahaya. Tetapi kerana jangkitan HIV, penyakit ini boleh berubah menjadi penyakit berbahaya yang tidak akan hilang. Itu adalah bahaya sebenar virus HIV.
  • Antikonvulsan secara semulajadi. cengkudu membantu merangsang otot dengan cara yang sama seperti ubat preskripsi. Ini dilakukan dengan menghalang saluran kalsium yang menyebabkan penguncupan otot dalam sel, dengan itu menghalang keupayaan otot untuk berkontrak. Ia juga boleh membantu melegakan kesakitan yang disebabkan oleh kerap kontraksi dan kekejangan otot.
  • Anti kanser. Salah satu sebab cengkudu sering dimakan adalah keupayaannya untuk mengurangkan kemungkinan penukaran karsinogen. Adalah dipercayai bahawa cengkudu dapat menghalang proses-proses penting di mana karsinogen berinteraksi dengan DNA dan seterusnya menyebabkan sel-sel kanser membiak. Di samping itu, nampaknya dapat menghentikan pertumbuhan sel-sel kanser, sekurang-kurangnya dalam kanser payudara. Keseluruhannya, ini adalah cara baru untuk menangani kanser dan boleh menjadi alat yang sangat berguna untuk melawannya.
  • Antioksidan yang kuat bermanfaat untuk banyak penyakit lain yang berkaitan dengan kerosakan oksidatif yang tinggi, seperti penuaan pramatang atau kerosakan pada organ keradangan. melindungi perokok berat dari pemusnahan radikal bebas yang berlebihan, yang penting dalam bahagian populasi ini kerana mereka terdedah kepada tekanan oksidatif yang lebih besar.Selain sifat antioksidan yang kuat yang menghalang kerosakan pada neuron, ia juga meningkatkan aliran darah ke otak, yang dapat meningkatkan kewaspadaan dan karenanya memori.
  • Bantu menyembuhkan gout. Gout adalah keadaan yang sangat menyakitkan yang disebabkan oleh pengumpulan asid urik yang sering di sekitar sendi, di mana ia menyebabkan keradangan, deposit kalsium (kalsifikasi) dan kadang-kadang kesukaran dalam mobiliti.  telah digunakan selama berabad-abad dalam rawatan gout dan pada masa ini pengurangan gejala dikaitkan dengan kesan penghambatannya terhadap sistem enzim xanthine yang memainkan peranan penting dalam patofisiologi. arthritis. Walaupun tiada ubat yang pasti bagi gout, ia boleh dirawat dengan penggunaan jus secara berterusan.
  • cengkudu membantu dalam penyembuhan luka. Boleh mempercepatkan penyembuhan luka pada kulit kerana ia merangsang pengeluaran kolagen. Tahap peningkatan pengeluaran kolagen dalam luka akan mengurangkan parut, dan kemudian sakit, disebabkan oleh jangkitan tempoh pendedahan kepada jangkitan bakteria dan hubungan tidak sengaja Kaya dengan banyak vitamin yang bermanfaat untuk kesihatan kulit dan boleh digunakan sebagai krim pelembab. Ini secara tradisinya digunakan untuk merawat ekzema dan psoriasis, kerana ia menggalakkan pengekalan air dalam sel-sel kulit. Anda hanya boleh memohon pada waktu malam kerana bau tidak menyenangkan. Sifat-sifat antibakteria dan anti-radang kerja cengkudu di peringkat sel dan berguna dalam rawatan pelbagai gangguan kulit, seperti jerawat, terbakar dan reaksi kulit alahan.
  • cengkudu Melindungi hati. Buahcengkudu juga dikenali kerana keberkesanannya dalam melindungi terhadap penyakit hati. Menurut kajian tahun 2008, cengkudu memberikan perlindungan hati ke hati, yang melindunginya daripada pendedahan kronik kepada bahan kimia eksogen dan melindunginya daripada penyakit utama seperti kerosakan hati.
  • cengkudu Meningkatkan penghadaman. Memperbaiki pencernaan kerana kebolehannya melambatkan kadar pengosongan perut (kadar di mana makanan meninggalkan perut dan memasuki usus). Oleh sebab cengkudumembolehkan makanan tinggal lebih lama di dalam perut, ia memberi manfaat kepada orang-orang gangguan penghadaman dan mengurangkan kemungkinan gangguan lain seperti cirit-birit.
  • cengkudu adalah antipsikotik, secara amnya, ia telah digunakan untuk mengurangkan keterukan beberapa penyakit, termasuk gangguan yang berkaitan dengan sistem saraf pusat. Kajian yang menyiasat kesan antipsikotik jus ini telah menunjukkan peningkatan yang signifikan dalam pesakit, terutamanya dalam tingkah laku mereka, dan telah terbukti bermanfaat dalam rawatan gangguan gangguan psikiatri.Selain itu, disyorkan untuk mempunyai kesan terapeutik pada kerosakan otak, dikaitkan dengan kekuatan penyembuhan komponen kimia semulajadi. Ini dapat membantu mencegah tekanan iskemia otak tanpa menjejaskan keberkesanan enzim dan antioksidan yang baik dalam badan.
  • Melindungi hati. Berguna untuk mengekalkan kesihatan jantung Menyebabkan peleburan saluran darah, kerana ia melegakan sel-sel otot dalam dinding sel, mengakibatkan aliran darah yang lebih baik ke arteri. Kesan cengkudu vasodilator membantu mengawal tekanan darah dan mengekalkan kesihatan jantung. Menurut penyelidikan, memakan cengkudu membantu mengurangkan LDL (kolesterol jahat), jumlah kolesterol, tahap homosistein, dan meningkatkan tahap HDL (kolesterol baik) dalam badan.
  • cengkudu mengandungi bahan Adaptif yang berkesan. Dalam cara yang serupa dengan ginseng, siang hari menjanjikan menjadi adaptogen, yang membantu tubuh menyesuaikan dengan lebih cekap kepada tekanan. Adalah dipercayai bahawa penduduk asli Pasifik menggunakan buah ini untuk menghapuskan kelemahan dan keletihan secara umum kerana ia meningkatkan tahap tenaga mereka. Hari siang mempunyai kesan ergonomik kerana ia meningkatkan prestasi fizikal dan ketahanan.
  • cengkudu Meningkatkan ingatan dan ingatan dan juga mengurangkan kemungkinan untuk membangunkan penyakit neurodegenerative seperti yang kita usia.
  • cengkudu mengurangkan kesakitan arthritis. Kekuatan terapi cengkudu membawa kelegaan kepada keadaan keradangan seperti arthritis. Penilaian saintifik menyediakan data kualitatif mengenai ciri-ciri analgesik, yang membantu melegakan rasa sakit dan kelembutan, sehingga mengurangkan kerosakan pada sendi yang terlibat dalam keadaan arthritis yang menyakitkan. Kajian ini juga menunjukkan bahawa keberkesanan terapi cengkudu berada pada tahap yang sama seperti beberapa analgesik yang tersedia secara komersil.
  • cengkudu Menguatkan sistem imun. Dengan mengambil 15 ml jus cengkudu, anda mengambil 2% pengambilan zink harian yang disyorkan, mikro-logam penting yang mengawal beberapa proses yang berkaitan dengan imun. Zink juga penting untuk pelbagai proses biokimia dan dikenali untuk merangsang fungsi sel darah putih. Selain itu, cengkudukaya dengan vitamin C (100 ml jus mengandung 33% daripada pengambilan harian vitamin C yang disyorkan).cengkudu sangat membantu dalam pemulihan strok dan mengurangkan risiko penyakit kencing manis. cengkudu dapat membantu mencegah perkembangan kencing manis, terutama jenis II, kerana dapat membantu sel-sel menggunakan glukosa dan meningkatkan kepekaan insulin sehingga meningkatkan kadar glukosa darah bukan fenomena yang biasa. Berguna untuk pesakit kencing manis yang sedia ada kerana ia dapat meningkatkan kadar HbA1c (glikosilasi hemoglobin), yang digunakan untuk menentukan glukosa darah purata dalam 3 bulan terakhir.

RAWATAN HIV DENGAN NONI BUAH CENGKUDU

cengkudu sebagai herba HIV membantu proses pemulihan badan dari jangkitan. Sehingga fungsi imun dapat ditingkatkan. Rawatan berguna untuk memperlambat perkembangan penyakit HIV. Dengan cara itu, rawatan akan menjadikan seseorang yang HIV boleh hidup lebih lama, dan boleh mula menjalani gaya hidup yang sihat.

MORICI HERBA HIV 100% BUAH NONI
MORICI HERBA HIV 100% BUAH NONI

Bagaimana Prestasi Morici sebagai Herba HIV?

  1. Morici cengkudu berfungsi sebagai antibakteria, antivirus, antijamur, antitumor, analgesik, hipotensif, anti-radang, dan meningkatkan imuniti.
  2. Morici cengkudu boleh mengurangkan pengeluaran IL-4. Adalah diketahui bahawa interleukin 4 mempunyai peranan dalam mengurangkan IFN-gamma. Sedangkan IFN-gamma mempunyai fungsi penting dalam imuniti badan dalam menangani jangkitan virus atau bakteria. Keupayaan khas IFN-gamma ialah menghalang replikasi langsung atau replikasi virus. Dengan penggunaan herba anti-AIDS, pengeluaran IFN-gamma akan meningkat supaya HIV dapat ditindas. Keputusan ini menunjukkan bahawa Morici dapat mempengaruhi sistem imun melalui pengaktifan reseptor CB2 dan menyekat IL-4. Juga meningkatkan pengeluaran sitokin-gamma IFN. Ia juga boleh memberi kesan immunomodulating yang bermanfaat dalam keadaan yang berkaitan dengan tindak balas imun yang tidak mencukupi.
  3. Morici cengkudu berfungsi sebagai suplemen penting untuk badan. Kajian Burns School of Medicine di University of Hawaii menunjukkan bahawa cengkudumengandungi sebatian yang kaya dengan polysaccharides yang diketahui dapat meningkatkan sistem kekebalan tubuh dengan meningkatkan aktivitas sel darah putih. cengkudu merangsang keupayaan tubuh untuk membuat Nitric Oxide yang berfungsi untuk membunuh jangkitan virus. Multi-Vitamin untuk pesakit HIV yang mengalami penurunan dalam keadaan badan atau mengalami komplikasi seperti masalah dengan hepatitis atau diabetes, kesan negatif kehadiran HIV boleh menjadi dua atau tiga kali lebih parah.
  4. Noni Morici dengan bahan-bahan berasaskan noni mampu melambatkan perkembangan virus. Daripada kira-kira 10 orang penghidap HIV dengan pelbagai aduan, setelah diberikan herba Morici, sejumlah 87% pesakit telah dibantu. Ini membuktikan bahawa morici memang baik untuk digunakan oleh seseorang yang dijangkiti HIV.
  5. cengkudu Morici mengatasi aduan, mengurangkan kesan sampingan serangan virus sambil menekankan intensiti nyawa virus ini. Dalam penyelidikan herba yang dikembangkan di Hawaii, diketahui bahawa gabungan sebatian cengkudu dalam bentuk scolopetin, asid kaproik, dan asid kaprik dapat membantu membentuk sistem kekebalan tubuh, walaupun ia telah rosak oleh serangan HIV. Malah dalam sistem imun ini terdapat sistem hipokselemik yang berfungsi sebagai anti-virus. Supaya cengkudu Juice sebagai herba AIDS akan sangat berkesan dalam membantu mengatasi serangan HIV, termasuk pembekuan dan menghalang perkembangan virus.
CENGKUDU MORICI DIMINATI RAMAI
Disclaimer: *Perubahan dan tindakbalas kepada individu adalah berbeza bergantung kepada kesesuaian badan, hormon dan jangka sakit. 

Salam sejahtera kepada Anda semua. Semoga entry saya mengenai Rawatan HIV dengan Buah Cengkudu boleh memberikan manfaat. Yakin lah meski tidak boleh sembuhkan HIV AIDS Anda serataus peratus, namun Herba boleh mebuat hidup Anda menjdai lebih sehat senantiasa. 
 
Top